perjantai 5. lokakuuta 2012

kiire ja kateus... siinä on suomalaisen ainekset

en tiiä mikä on vikana, mut mä en ymmärrä... työskentelen kaupan kassalla ja työni puolesta joudun kyselemään omistavatko he korttia kyseiseen ryhmään. tänään meillä oli asiantuntija auttamassa asiakkaita hankkimaan kanta-asiakas korttia ja hämmästyin lähes jokaisen asiakkaan vastauksesta suositteluihini;

"Ei mulla oo just nyt aikaa", "Ei mua kiinnosta", "Mul on nyt kiire"..... 

MIHIN IHMISILLÄ ON KIIRE?! O.o mikä on tehny tästä yhteiskunnasta niin kovin kiireisen? ihmisillä ei oo aikaa pysähtyä eikä ne varaa aikaa yllättäville käänteille. päivän aikana pitää ehtii tekeen mahdollisimman paljon asioita. Lähi-Idässä oltaisiin varmasti totaalisen hämmästyneitä. ihmisten työn tahti on kiireetöntä. maailmalla vietetään siestaa ja pidetään taukoa keskellä päivää. miksei Suomessa voi olla näin?!

syksyä. se on kaunis ja kiireetön omalla tavallaan.

nyt kun oon angstannu kiireestä, nii nyt on kateuden vuoro. mikä meitä riivaa? nyt väliin pieni kysymys; koska oot viimeksi kehunut ihmisiä? 

nii.. harvemmin. harvoin tulee ajateltua, että voisinpa kehua tuon henkilön paitaa tai hiuksia tai mitä vaan. ensimmäisenä tulee aina mieleen kaikki negatiivinen toisista ja kaikessa "vaatimattomuudessamme" me suomalaiset nostetaan itsemme hiljaisesti korkeammalle. 

tätäkin oon harjoitellut kassalla. kun asiakkaalla on jokin mielestäni hieno vaate tai esine, pyrin kehumaan sitä. asioita ovat lompakko, sadetakki, hiukset.. jonkun ihmeen kaupalla opein tämänkin asian kantapään kautta. huomasin, että tällee kliseenä "hymy tarttuu". se on oikeesti totta. hymy TODELLAKIN tarttuu. ja koska oon ite iloinen ja pirteä ihminen, hymyillessäni muille, nään kun vastaanottajan huulet alkavat pikku hiljaa kaartua ylöspäin.
sen merkitys toisille on suunnattoman suuri.


pakko kertoo, että joskus ku aurinko paistaa ja mulla sattuu oleen ihan über hyvä päivä, ni ku meen ulos, mun suupielet osottaa aurinkoon. mä hymyilen enemmän ku ikinä ja laualn jotain lauluja, mitkä vaan tupsahtaa mieleen. yleensä ne on meneviä ja aurinkoisia.


kokeilkaa joskus viettää super kiireetöntä ja hymyileväistä päivää! se kannattaa!



toivottavasti tämä mun vappulahjani ilahduttais teitä :D
mua se ilahdutti, ku luulin, et pojat olis ostanu jonkun
ylikalliin lahjan, niinku ne väitti...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti