torstai 8. marraskuuta 2012

jos ei töitä, niin sitten kai vapaata

ja TAAS vapaa päivä. tykkään ku saan vaan olla, mut liika oleminen alkaa pian tympiä... no, nautitaan tästä nyt kuitenkin. kohta alkaa rankempi jakso ja meikäläisellä alkaa oikeesti hommat! 

no mutta. koska eilen oli niin tylsän näkönen kirjotus, ni ajattelin sitten tänään ottaa kuvia KAIKESTA mitä teen tai nään. okei, epäonnistuin jo siinä KAIKESSA mutta on mulla ny jotain kuvia.


koska luulin herääväni työpäivään, heräsin aamulla 7.08 ja lähin keskustaan 8.28 linkalla. mua väsytti jonkun verran siä autossa ja olis tehny mieli nukkua, mut paikallisbusseista on varmaan tahallaan tehty epämukavia, ettei kukaan nukkuis siä... koska mä en sellasessa kyydissä pysty ees nukkumaan!
ku pääsin rautatieasemalle (mein bussi jää siihen), menin hakemaan raitsikkakarttaa, että edes hiukan osaisin kattoo, et missä meen. hain sen ja sain tietää, että se tyttö joka mulle sitä vähän avas, on kotoisin Vammalasta! eli ihan kotikonnuilta! :D heitettiin läppää ja se käski tulla takas, jos on kysyttävää :) siitä tuli hyvä mieli  (se puhu muuten tosi hyvin venäjää!).

no.. mihis sitä lähtis. se tyttö sano, et jos haluun vaan mennä kierteleen, ni kannattaa mennä 3B/3T ratikalla (siks / koska se vaihtuu kesken kiesin). odotin pysäkillä, hyppäsin kyytiin, otin raitsikkakartan käteen ja aloin "suunnistaa". se oli ihan kivaa ja se tuntu hauskalta, kun olo oli ku jollain japanilaisella turistilla! kaiken lisäks tajusin, et pääsen sillä lähelle työpaikkaa nopeesti, verrattuna siihen, et menisin kävellen. toki kävellessä saa hyvin liikuntaa!


nää siinä rautatieasemalla möllötti.
mä mietin koko ajan, et koska ne alkaa puhuu ;o



nää on mun parhaita kavereita
nykyään!
tältä näyttää ratikassa. okei, ei siel näin
tyhjää ollu, mut yritin sensuroida ihmiset pois


























siinä se on ulkopuolelta








kun olin tarpeekseni kiertäny, ajattelin mennä käymään "Itikisessä" (Itäkeskuksessa). eilen opein sen metron ja halusin ajaa sillä. se menee yhdessä vaiheessa maanpäällä, mut niin kivasta paikasta, että se oli ihan mukava vaihtelu synkkään tunneliin. siin matkan varrella on pysäkki minkä nimi on joku siiliniemi tai vastaava, mut siinä nimessä ainakin on siili. se oli mun mielestäni oikein hupaisa!





sinne vaan...

maailman helpoin metrokartta!!

perillä!



mä viihdyn isossa kaupungissa. ihan totta. sunnuntaina pitäis mennä isänpäivän takia kotiin, eikä millään kiinnostais.. mut jatketaan! 

kiertelin Itiksessä hetken aikaa ja kun ei ollu varaa ostaa, nii lähin takasin kohti "steissiä". siellä sitten tajusin, että mulla on nälkä. aikasemmin päivällä ajattelin mennä subiin, mut siinä hetkessä ei ollu nälkä, ni säästin myöhemmälle. nyt kun tajusin, ettei subia oo steissillä, ni mä kävelin liikunnan vuoks Kamppiin ja kävin sieltä sitten hakemassa subia. oli se ihan hyvää. oon viimeks syöny Lontoossa subia Mikin kans, ni en oikein tienny, et mitä haluisin.


lupasin ottaa kaikesta kuvaa ja tää melkein täyttää kriteerit kaikesta

syömisen jälkeen en keksiny enää mitään tekemistä. kävin kyllä asioimassa Nokia Caressa, ku puhelin tilttaa nykyään joka päivä eikä puhelut tuu perille.


juttelin iskän kanssa sen asioinnin jälkeen ja tuli mieleen, et voisin setää käydä moikkaamassa. se on töissä Koskelassa ja pääsin sinne helposti 65A bussilla. iskä pyysi mua käymään moikkaamassa sitä. me harvoin nähdään niitten kans, ku ne asuu tääl ja me tuol 190 km:n päässä! soitin sedälle ja kysyin neuvoja eikä menny kun 25 min ja olin perillä. autoin sitä putiikin siivoamisessa. vietin siellä hetken aikaa ja sitten se heitti mut Pasilan asemalle. sieltä mein host-tätiä ja sen tytärtä vastaan Tiksiin jonka jälkeen suunnattiin yhessä Jumboon! kierreltiin siellä, muttei mikään tuntunu kiinnostavan, ni mentiin ruokakaupan kautta kotiin. Jumbon Prismassa oli irtokarkit 4,99 €/kg.. arvatkaa ostettiinko?!

ilta meni rennosti. me tän host-tyttären kanssa leikittiin sen hamsterin kans. SE ON SYÖTÄVÄN sulonen! 



kattokaa ny sitä! sen nimi on Hamtaro! :D ja se on maailman kiltein hamsu mitä oon ikinä nähny!!! se vaan kiipeili tytön pään päällä ja hengaili muutenki vaan. eikä se tee tarpeitaan toisten päälle! 




illalla tuli oikein kova ikävä Mikkiä! <3 kun normaalisti välimatkaa on 170km, ni nyt sitä oli sitte 190 enemmän eli 360km!!!!!!!! syli ja hali kelpais :/





toivottavasti huomisesta ei tulis vapaa päivää... mut onneks ei tarvi kuitenkaan laittaa herätystä päälle ;) 

9 kommenttia:

  1. toi helsingin metrokartta on kieltämättä aika säälittävä :D t. asuin frankfurtissa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se on oikeesti niiin köyhä ja HELPPO!! :D t. olen suunnistellut Lontoossa

      Poista
  2. Noni, pääsithän säki sen 360 kilsan etäisyyden makuun :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. juu nyt pääsin! :D mä niin arvasin, et sä otat tän esille ;D

      Poista
  3. Hehee, jos vaan tarpeeks maalaisjuntti on, ni kyllä toi Helsinginki metrokartta aiheuttaa semmosia "hitto, meneekstää oikeeseen suuntaan?" -ajatuksia :D t. olen onnellinen että asun Giebelstadtissa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei se oikeesti tuota sellasia ongelmia!! siel lukee et mihin se metro on menossa! :D

      Poista
  4. Luin tän vasta nyt, ja hihiii must tuntuu et se siiliniemi on mun kummitädin pysäkkiXD ps. simppelilt näyttää metro Pariisiinki verrattuna;P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha :DD se on huvittava pysäkki :p en tiiä kuin, mut on kuitenki :D on juu ihan törkeen iisi kartta! ;p

      Poista